شناسهٔ خبر: 106516 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با سراسر کشورصورت پذیرفت:

اجرای طرح کنترل مبداء – مقصد ناوگان حمل و نقل عمومی

مازندران -پویش مبدا و مقصد سرپرست معاونت حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران از اجرای طرح کنترل مبدا –مقصد ناوگان حمل و نقل عمومی در این استان همزمان با سراسر کشور خبر داد.

  به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی از  مازندران  ابوالفضل صفری  اظهار داشت: این طرح با توجه به اهمیت موضوع با هدف ارتقای ایمنی سفر به صورت کشوری انجام می پذیرد.

وی ادامه داد: در این مانور ، انجام بازدیدها در دو سطح کنترل از مبداء (پایانه) و کنترل کنار جاده ای (پاسگاه) با استفاده از ظرفیت حداکثری گشت راهداری و ترابری ادارات شهرستانی و همکاری پلیس راه استان در دستور کار قرار دارد.

سرپرست معاونت حمل ونقل  اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران در ادامه از آغاز طرح پيش فروش بليط سفرهاي نوروزي از یکم اسفندماه خبر داد.
وی گفت: بر اساس برنامه ريزي هاي انجام شده طرح پيش فروش غيرحضوري بليط هاي مسافرتي از اول اسفندماه (اينترنتي) و از دهم اسفندماه بصورت حضوري و غيرحضوري با رعايت سقف ۵۰درصدي ظرفيت سرويس دهي شركتهاي حمل و نقل مسافر استان انجام مي پذيرد.

سرپرست معاونت حمل ونقل  اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران تصريح كرد: روان سازي و سرعت بخشي در ارائه خدمات متناسب با شأن مردم عزيز از جمله اهداف هميشگي متوليان و دست اندركاران بخش حمل و نقل جاده اي مسافر استان بوده است.

 صفری با تأكيد بر اهميت اجراي شيوه نامه بهداشتي مقابله و پيشگيري از مسافران مي توانند در صورت داشتن هر گونه پيشنهادات و شكايات مراتب را از طريق سامانه هاي متمركز ۱۴۱ به ثبت رسانند.

وي در خصوص شرايط استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومي مسافر تشريح كرد: شرکتهای مسافربری باید با انجام استعلام الکترونیکی وضعیت سلامت مسافران قبل از سفر ( سامانه سروا / اپلیکشن ماسک ) و همچنین مسافران با ارائه کارت واکسن یا تست pcr منفی با اعتبار 72 ساعت برای سوارشدن به وسیله نقلیه الزامی است . 

    وی ادامه داد:  رعایت ظرفیت پذیرش مسافران مطابق با مصوبات ملی کرونا در حال حاضر 80 درصد ظرفیت ناوگان می باشد بنابراین شرکتهای مسافربری می بایست  تا ۵۰درصد ظرفيت ناوگان را با توجه به محدودیت های احتمالی ناشی از شیوع سویه امیکرون و سایر موارد پیش فروش کنند .